Όπως είχαμε προαναγγείλει, δημοσιεύουμε τους στίχους και τη μουσική του αποκριάτικου τραγουδιού.
Οι Παλιοχωριανοί δεν τραγουδούσαν μόνο, αλλά μεταμφιέζονταν,έκαναν «γιούνια» (αστεία καμώματα) και «τσάπια» (μορφασμούς) και σατίριζαν την επικαιρότητα.

ΕΡΙ-ΠΑΛΕ
Ήθελα να ’ρθω το βράδυ, έρι πάλε,
μ’ έπιασε ψιλή βροχή. (επανάληψη)
Το θεό παρακαλούσα, δυο μου μάτια,
για να σ’ έβρω μοναχή. (επανάληψη)

Ούτε μοναχή σε βρήκα, έρι πάλε,
ούτε με τη μάνα σου, (επανάληψη)
μόν’ σε βρήκα στο σεργιάνι, δυο μου μάτια,
με τη φιλενάδα σου. (επανάληψη)

Ας ερχόσουνα ρε ψεύτη, έρι πάλε,
κι ας γινόσουνα παπί. (επανάληψη)
Είχα ρούχα να σ’ αλλάξω, έρι πάλε,
στρώμα για να κοιμηθείς.
Και κορμάκι ν΄ αγκαλιάσεις,
ώσπου να το βαρεθείς. (επανάληψη)

Γυαλί βαστάς, γυαλίζεσαι,
όμορφα που στολίζεσαι.
Είσαι γυαλένιος μαστραπάς,
Κι όποιον να δεις τον αγαπάς.

Της τριανταφυλλιάς τα φύλλα, έρι πάλε,
θα τα κάνω φορεσιά, (επανάληψη)
να τα βάλω να περάσω, έρι πάλε,
να σου κάψω την καρδιά. (επανάληψη)

Απ’ την Πλαγιά στον Τρύγονα,
αγάπησα μια Ρήγινα,
κι απ’ την Πλαγιά στο Παλιχώρ’,
αγάπησα μια Μαριγώ.

«Απ’ την Πλαγιά στου Τρύγονα αγάπησα μια Ρήγινα
τσι απ’ του Πλουμάρ’ στου Παλιχώρ παντρέψασιμι μι του ζόρ».

Όπου δεις δυο κυπαρίσσια, δυο μου μάτια,
και στη μέση δυο ελιές (επανάληψη)
εκεί μ’ έχουνε θαμμένο, έρι πάλε,
κι έλα, φως μου, να με κλαις. (επανάληψη)

Λιριά, λιριά, λιριώτισσα
κι απάνω μαχαλιώτισσα.
Λιριά, λιριά, λιριώνουμαι,
για σένα παλαβώνουμαι.

Ήθελα να ταξιδέψω, έρι πάλε,
στης Αττάλειας τα νερά (επανάληψη)
με Μελιντιανά καράβια, έρι πάλε,
να σε κλέψω μια βραδιά. (επανάληψη)

Γιαλό να πας, στεριά να ’ρθεις,
τα λόγια μου να θυμηθείς.

Άσπρο μου τριανταφυλλάκι, έρι πάλε,
ποιος σε φύτεψε στη γη (επανάληψη)
Κι έσκυψα να σε μυρίσω, έρι πάλε,
και μου πήρες τη ψυχή. (επανάληψη)

Λιριά – λιριά λιριώνουμαι
για σένα παλαβώνουμαι
Λιριά – λιριά λιριωτινή,
θα κλέψω Παλιοχωριανή.

Όταν κάνεις το σταυρό σου, έρι πάλε,
κι όταν πας να κοιμηθείς (επανάληψη)
βάλε με στο λογισμό σου, δύο μου μάτια,
στ’ όνειρό σου να με δεις. (επανάληψη)

Επίλογος:
Σε αγαπώ, σε αγαπώ
μα δε θα πέσω και υπό.

Γιάννης Δημ. Χρυσάφης

https://www.youtube.com/watch?v=fbYmHA8SjmA

Φωτογραφία του χρήστη Σύλλογος Παλαιοχωριτών Λέσβου "Η ΜΕΛΙΝΤΑ".
Φωτογραφία του χρήστη Σύλλογος Παλαιοχωριτών Λέσβου "Η ΜΕΛΙΝΤΑ".
Φωτογραφία του χρήστη Σύλλογος Παλαιοχωριτών Λέσβου "Η ΜΕΛΙΝΤΑ".
Φωτογραφία του χρήστη Σύλλογος Παλαιοχωριτών Λέσβου "Η ΜΕΛΙΝΤΑ".